in

Így vedd fel a küzdelmet a rákkal: rákölő zöldségek, onkológusok ajánlásával

Megfelelő életmóddal csökkenthető a rák kockázatának esélye.

Dr. David Servan-Schreiber, A rák ellen – Egy új életmód című könyv szerzőjének tippjei rengeteg emberéletet menthettek már meg pusztán azzal, hogy felhívták a figyelmet arra, milyen zöldségeket érdemes rákmegelőzés gyanánt fogyasztani.

Zeller

Állatkísérletek során bizonyították, hogy a zellerszárban található apigenin nevű növényi flavonoid a szervezetbe kerülve megállíthatja, illetve lassítja a daganatok növekedését. Hogy a vegyület rendelkezik-e gyulladásgátló hatással, azt még vizsgálják.

Spenót

Popeye kedvence számtalan előnyös egészségvédő hatással bír. Fél csésze spenót béta-karotin-tartalma fedezi a napi ajánlott mennyiséget, minek köszönhetően fogyasztása védelmet nyújt a daganatos betegségek ellen.

Spárga

A benne található folsavnak köszönhetően segít megelőzni a DNS károsodását. Továbbá glutation nevű antioxidánsa semlegesíti a rákkeltő anyagokat a szervezetben, így védelmet biztosít a szabad gyökök káros hatásaival szemben.

Paprika

Béta-karotin tartalmának köszönhetően védi szemed egészségét és segít megelőzni a szív-és érrendszeri megbetegedéseket. Ez a hatékony antioxidáns egyes daganatos betegségek ellen is hatékony lehet. A piros húsú paprikában különösen sok található belőle.

Brokkoli

A brokkoli a benne lévő C-vitaminnak és béta-karotinnak köszönhetően jelentős szerepet játszik a rákmegelőzésben. A kutatások szerint főleg a gyomor-, a vastagbél-, a petefészek- és a prosztatarák, valamint a leukémia és a melanoma ellen bizonyul hatásosnak.

Fokhagyma

Számos kutatás bizonyítja, hogy a fokhagyma lassítja azokat a sejtelfajulásokat, melyek a daganatos betegségek kialakulásához vezetnek. Közömbösíti a szabad gyököket és különösen erős védelemmel bír a gyomorrák ellen, de az egész immunrendszert erősíti.

Zöldborsó

Klorofill tartalmának köszönhetően fogyasztásával megelőzheted, a szervezetedbe jutó káros kémiai anyagok DNS-károsító hatását. Emellett a benne található C-vitamin antioxidáns hatása miatt semlegesíti a szabad gyököket.

Karfiol

A keresztesvirágúak családjába tartozó karfiol a leggyakrabban fogyasztott ehető virág. Tudományos kutatások során bizonyították, hogy a növényben található sulforaphane – SFN – molekula segít megelőzni különféle rákos megbetegedések kifejlődését a szervezetben.

Mit gondolsz erről? Szavazz!

Szerző: Emma

Szia, Emma vagyok a Nők Országának a szerkesztője. Örülök, hogy a cikkeimet olvasod, bízom benne, hogy minden egyes szerzeménnyel valami pluszt tudok hozzátenni a mindennapjaidhoz. Amennyiben tetszett a cikkem, oszd meg a közösségi hálózaton is, hogy mások is értesüljenek róla. További szép napot kívánok!

Az emberség, és ami mögötte van: az egész világot bejárta ez a kép!

Ijesztő felfedezés: a skizofrénia egyetlen vitamin hiányára vezethető vissza az anyaméhben!