in

Zumba: a test fitten tartó őre – 6 jótékony egészségügyi hatása meg fog téged győzni

A gyors és lassú ritmusok, illetve a táncos és a koreográfiákba rejtett aerobic mozdulatok kombinációjának köszönhetően erősíti és formálja a testet, de ez még nem minden!

A Zumba olyan latin ihletésű fitness kategória, amely egyesíti a latin és a nemzetközi zenét és táncmozdulatokat, egy dinamikus, izgalmas, élénkítő és hatékony fitness rendszert teremtve. Rengetegen írtak már arról, mi is ez az „új” őrület, de vajon mi a népszerűségének a titka? Mitől hatékony, milyen jótékony hatásai vannak?

Miért szeretik ilyen sokan?

Tapasztalatból elárulom!

Hatékonyságát egyrészt éppen ez az egyesítés jelenti, hiszen a gyors és lassú ritmusok, illetve a táncos és a koreográfiákba rejtett aerobic mozdulatok kombinációjának köszönhetően erősíti és formálja a testet.

A Zumba lerombolja az unalmas, fárasztó, nehéz és eredménytelen edzés vagy edzések következtében felállított korlátot. Legyen bármilyen nemű, korú, bármilyen edzettségi szinttel rendelkező egyénről is szó, a Zumba bárki számára szerethető.

Nem csupán a testednek, a lelkednek is jó!

Ezen jótékony, illetve innovatív és élénkítő tulajdonságai mellett a lélekre gyakorolt pozitív hatása mellett sem mehetünk el szó nélkül, hiszen egyedülállóan erősíti az önképet, táplálja a nagyfokú „jól érzem magam” érzést.

1. A teljes testet átmozgatja

A zumba remekül ötvözi a felszabadító, szórakoztató táncot a kemény, hatékony edzéssel. Miközben ropod a jobbnál jobb ritmusokra, a tested minden procikáját edzed: a fejed, és vele együtt a nyakad, a vállaid, a karod, a hasad, a csípőd, a popsid és a lábaid is rendesen meg vannak dolgoztatva. Ráadásul úgy erősíted az izomcsoportokat, hogy közben élvezed is a dolgot – csak az edzés utáni kínzó izomláz emlékeztet rá, hogy nem egy könnyed táncórán vettél részt.

2. Jó hatással van az egészségre

Amióta zumbázok, érzem, hogy sokkal, de sokkal jobb az általános közérzetem. A zumba-zenék gyorsak, ritmusosak, a dallamok ütemére való aktív mozgás pedig már egy pár óra után elkezdi kifejteni áldásos egészségügyi hatását. Az aerobic és izomerősítő gyakorlatok szívizomerősítő, keringésjavító, zsírégető, anyagcsere-javító, a vér koleszterinszintjét csökkentő hatással rendelkeznek, de javítják a testtartást, növelik az izomerőt és megelőzik a sérüléseket is. Aki rendszeresen jár, annak a koordinációja és az állóképessége is fejlődik, ami kiemelten fontos lesz idősebb korban.

3. Fogyaszt

A zumba remekül fogyaszt; egyetlen óra alatt 600-1000 kalóriát lehet elégetni, ráadásul úgy, hogy nevetsz, bulizol, nem úgy, hogy a súlyok alatt görnyedezel. A váltakozó, de nagyjából gyors ritmusú zenére való mozgás lehetővé teszi, hogy a zsírégetés hatékonysága elérje a maximumot, és a legkényesebb területeket, a hasat, a csípőt, valamint a popsit is formáld. Sajnos én világéletemben hízni szerettem volna, így ezt az előnyét nem tudom élvezni, de megbízható forrásból tudom, hogy tényleg lehet zumbázva fogyni.

4. Növeli az önbizalmat

A legtöbben nem úgy mennek el az első zumba órájukra (köztük én), hogy dagadnak az önbizalomtól, és meg vannak róla győződve, hogy jól mutatnak tánc közben. Ez azonban egy idő után megváltozik, vagy legalábbis érdektelenné válik. Ahogy kezded megtanulni a lépéseket és megismerni a dallamokat, úgy felejtkezel el arról, hogy nézel ki, mennyire vagy béna, csak arra koncentrálsz, hogy jól érzed magad, és dagadsz az erőtől. Én már nagyon felszabadultan táncolok az utolsó sorban!

5. Nem szükséges hozzá “előképzettség”

A zumba csoportos edzés, ahol nem számít, profi táncos vagy-e, esetleg kezdő; bárki, bármikor csatlakozhat. A lépéseket viszonylag könnyű megtanulni, bár vannak olyanok, amik jó pár héten keresztül kifognak az emberen (tapasztalatból mondom) – de hidd el, senkit sem izgat, meddig szerencsétlenkedsz a koreográfiával. A lényeg, hogy szeresd a latin ritmusokat, a pörgős számokat, és tanuld meg elengedni magad, tanulj meg felszabadult lenni!

6. Javítja a hangulatot

A zumba igazi antidepresszáns, receptre kellene felírni életunt, szorongó, depressziós, stresszes embereknek. Egyre inkább azt érzem, hogy ahogy elkezdődik az óra, minden gondomat elfelejtem, egy perce sem jut eszembe, mikor kell befizetni a csekkeket, milyen feladatok várnak a munkahelyen másnap, vagy mennyire elegem van már a kedvesem hüyeségeiből. Mosolyogva, boldogan, sikerélménnyel jövök ki az edzésről, azzal a tudattal, hogy tettem valamit magamért, és hogy a világ igazából nem is olyan szörnyű.

Mit gondolsz erről? Szavazz!

Szerző: Emma

Szia, Emma vagyok a Nők Országának a szerkesztője. Örülök, hogy a cikkeimet olvasod, bízom benne, hogy minden egyes szerzeménnyel valami pluszt tudok hozzátenni a mindennapjaidhoz. Amennyiben tetszett a cikkem, oszd meg a közösségi hálózaton is, hogy mások is értesüljenek róla. További szép napot kívánok!

Tudományosan bizonyítottá vált, hogy a hálának gyógyító ereje van: megdöbbentő tudomány

9 profi tojásfestési trükk: vigyél igazi színeket a húsvétba